niedziela, 6 sierpnia 2017

NASTOLATEK

Jak przeżyć z nastolatk(ą)iem bez leków uspakajających

Dedykuję sobie, Mamie naszego „Maleństwa” i moim przyjaciołom

Zaciekawił mnie ongiś tytuł artykułu w jakimś czasopiśmie „Jak przeżyć z nastolatkiem w domu i nie zwariować”. Przeczytawszy uśmiechnąłem się pod wąsem i wzruszyłem ramionami. Niestety, wtedy jeszcze tego nie zrozumiałem, bowiem nasze „Maleństwo” było układne, „grzeczne” otwarte na swoich rodziców, świat, naukę, etc. Coś tam miałem w głowie mądrotliwości zawodowych, praktycznych ździebko, jako takie pojęcie o czasie dojrzewania nastolatka.

Dziś wiem jak trudny to okres dla wszystkich domowników. Ale wszak każde z nas to przechodziło i jakby nie ma tu jakiejś sensacji. Niemniej zrobiłem się bardziej wrażliwy „na opowieści w temacie” – innych osób, z większą empatią i zrozumieniem  dochodzi do mnie to, co stanowi problem u innych, etc. 
Sam również zmagam się z sytuacjami o których zapomniałem, że są, mogą być i będą. 

Co nie przeszkadza mi kochać nadal bezwarunkowo „Latorośl” nawet jak już wydaje się, że od czasu do czasu nieubłaganie zmienia się w kosmitkę.  Ale … w rezultacie, przy odrobinie dobrej woli wykrzesanej „przez wszystkie podmioty” idzie się porozumieć. I finał przypomina – finał „Bliskich spotkań” Stevena Spielberga raczej niż sceny z „Obcy - 8 pasażer Nostromo”   Ridleya Scotta.

Nie chcę się mądrować, pragnę się podzielić tu z Państwem tym co mnie zaciekawiło u innych. Oczekując jednocześnie jak zwykle, na Państwa listy, komentarze, spostrzeżenia, przemyślenia i uwagi. Prosząc o kontakt na redakcyjny e-mail gazeta-obywatelska@wp.pl 

Jeśli się Państwo zastanawiacie skąd we mnie tyle odwagi, by temat poruszyć i nie wywołać gwiezdnych (co najmniej) wojen… To śpieszę donieść, że chwilowo inni się będą nie mogli nadziwić zmianą i przeistaczaniem „Maleństwa”, które wakacyjnie wyjechało, pod opieką bardzo dobrych znajomych, w góry. No to se pozwalam …
KHAK

A oto linki, które być może coś podpowiedzą, zainspirują lub po prostu wkurzą;

Nastolatek na wojennej ścieżce, czyli trudny okres dojrzewania (- klikajac link tytułu zaprowadzi on do źródła tekstu) 
pióra Grażyny Grudzińskiej z portalu "Poradnik zdrowia" 


Jak sobie radzić z nastolatkiem? 
pióra Anny Jarmuż z Głosu Wielkopolskiego


BUNT NASTOLATKA - JAK TO PRZETRWAĆ?
pióra Katarzyny Nwickiej 

Bunt nastolatka - można to przetrwać

z http://mamdziecko.interia.pl/

Etc. etc. etc. etc. ... itp

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz