niedziela, 13 lutego 2022

Wy z Radia Malbork

Krewniacy od radiowego sitka

.

Dzisiaj przypada i wypada obchodzić Światowy Dzień Radia. Ustanowiony 13 lutego od 2012 z inicjatywy Hiszpanii, proklamowany przez UNESCO. Chociaż nawet u nas oficjalną datą powstania polskiej radiofonii jest 18 kwietnia 1926. Ważnym posunięciem do jej rozwoju było uchwalenie w dniu 11 kwietnia 1923, przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich (SRP) – tyle między innymi „mówi” nam Wikipedia.

Ale do rzeczy

Codziennie w wielu domach goszczą głosem prezenterki i prezenterzy rożnych stacji/rozgłośni.

W moim domu, jego przestrzeni, bywacie głosem Wy 

– dziennikarze, prowadzący cykliczne audycje, wiadomości, nawet niekiedy reklamując to i owo. Wy z Radia Malbork. A nawet jeśli Was niektórych nie słyszę, to przecież widzę oczyma wyobraźni, bo z wieloma się znamy, przyjaźnię, mijam na chodnikach ulic Malborka. 

Pijemy czasem razem kawę, znaczy ja pijam, bom kawosz ale i o to - podejrzewam także Was. Więc razem pijamy. 

Mówicie mi o pogodzie i o różnych sprawach związanych z Miastem, z wydarzeniami decyzjami, uchwałami, problemami, rozwiązaniami, etc.  

Czasem mnie zaskakujecie, czasem wkurzacie, czasem bym Was uściskał a czasem mam ochotę przyciszyć głośność, bo coś mnie tam uwiera. Słowem jesteście jak swoiści familianci, kuzyni, pociotki, krewniacy i tak dalej. Mówiąc prościej bez dzielenia na i co – Jesteście swoi swojscy swojacy, jakże bliscy. Bowiem jedni z nas, Malborczyków i Malborek!

Dziś chciałbym złożyć Wam oficjalnie życzenia ale nic patetycznie mądrego nie przychodzi mi do głowy, prócz jednego zwyczajnego;

Dobrze, że Jesteście i Bądźcie! 
Witając mnie rano siorbiącego kawę i wieczorem - jak mnie najdzie. Niekiedy  zapomnę wyłączyć odbiornik nim Morfeusz zaprosi mnie na spacer. Przepraszam, bo trochę czasem chrapię. Mam nadzieję, że to Wam nie przeszkadza. 

Pozdrawiam.
Wasz słuchacz
Krzysztof Hajbowicz

P.S. Do pozdrowień przyłączają się też członkowie Malborskiej Rady Organizacji Pozarządowych (MROP) co by nie było, że nie wiedzą jak to miejsce wygląda – bo bywają i z gościny korzystają. Wszak zdjęcie w ilustracji z MROP pochodzi i o zgodę tegoż zdjęcia publikowania - przewodniczącego Andrzeja Panka pytając – prośbę Jego realizuję również.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz