czwartek, 5 września 2019

Wszystko, czego pragnęliśmy, było wszystkim

Zaczynałem od "Smieny"

Wystawa w Nova Galeria

Malborskie Centrum Kultury i Edukacji NOVA Galeria zaprasza na wystawę fotografii Macieja Kacmajora, pod nazwą "Wszystko, czego pragnęliśmy, było wszystkim".
Wernisaż odbędzie się w środę 11 września o godzinie 18:00.

Maciej Kacmajor


Rocznik 1972. Przez trzy czwarte życia Malborczyk, aktualnie mieszkaniec „Miasta z morza i marzeń” (Gdynia. przyp. red.)

- Fotografuję od kiedy pamiętam, zaczynałem od "Smieny", przeszedłem przez chyba każdy możliwy rodzaj aparatu klasycznego, aż wylądowałem w świecie cyfry. 

Ale to nie aparat robi zdjęcia, bo zdjęcie jest w oku patrzącego. Od czasu mniej lub bardziej świadomego fotografowania podążam w kierunku minimalizmu w fotografii. Zazwyczaj bardziej interesuje mnie detal. 

Tak czy inaczej w mojej fotografii króluje architektura, w szczególności modernistyczna, socmodernistyczna i brutalizm. 


Będąc w różnych miejscach zawsze staram się odnaleźć ducha Bauhausu i spróbować go uwiecznić. Swoje zdjęcia pokazywałem na „Galeriach bezdomnych” w Warszawie i Berlinie. Kilka ukazało się także w prasie.

40 fotografii

Od czasu zamieszkania w Gdyni, moje prace można zobaczyć na konkursie „Modernizm w Obiektywie”.Na wystawie chciałbym pokazać wybór ok. 40 fotografii w tym serię polaroidów - zdjęć w technice natychmiastowej, która to fascynuje mnie od zawsze, a aktualnie zaczyna przeżywać swój renesans.

Wystawa dostępna dla zwiedzających będzie w godzinach pracy Szpitala Jerozolimskiego do 27 września.



inf. Ola Walicka, MD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz