niedziela, 10 grudnia 2017

Pokolenie Tik-Taka

Czy MaKUL@TURA może pękać w szwach?

Krzysztof Hajbowicz

Pewnie tak! Jak opowiadają znawcy tematu, nie jeden raz bywało. Wczorajszego wieczoru (9.XII o 20.00) też pękała, od ilości widzów, uczestników, „tambywalców nieustannych” – nie rozróżnisz who is who.  


Ba w miejsca osobników dużych - wsypywane były (za pomocą rodziców i opiekunów) osobniki … małe i mniejsze … dzieci (harcerki, dzieciaki na ramionach rodzeństwa starszego, tatusiów, mamusiów, "babciodziadków"  – tak żeby publika nie zdeptała latorośli - bo nie zwyczajna o tej porze do nieletnich).

Słowem zapełniona po brzegi? Jeśli ta MaKUL@TURA  ma jakieś brzegi! Bo z założenia pewnie bezkresna - w swych inspiracjach, pomysłach i wyobraźni. 


To doprawdy  ciekawe zjawisko  - w parterowy budynek, o wyglądzie zewnętrznym baraku - upchnięty jeden z całych muzycznych i (nie tylko) wszechświatów Malborka i okolicznego multiświata  kultury.

Sobotniego wieczora miałem okazję podziwiać cuda i cudeńka tego wymiaru przestrzeni. 

Zafascynowało! Choć wielu „tambylców” znam  lub znałem z opowieści – to w konfrontacji  z bezpośrednim dotykiem atmosfery … w kontakcie face in face z głównymi postaciami tej przestrzeni – to wymięka (wobec tego co wiedziałem). 

Słowo! Nie piłem przed przyjściem, ani nie brałem, nie wąchałem .. a widziałem!  Choć tam dla takiego wapniaka (jak ja) to nieco ciemnawo, choć oko wykol. 

Ale widziałem;
Pięcioletnią Katarzynę Zając-Baca, oraz kobitkę co robiła watę cukrowa i się darła wniebogłosy jak na odpuście u nas, na wsi – „Wata cukrowa, Wata!”. 
Dużych i małych jak wspomniałem i Pana „Tik Taka”. Matematyczkę co śpiewała „Ogórek, ogórek”, radnego z gitarą na scenie (ale żeby to tylko On! Tam wczoraj pół sali konferencyjnej Rady Miasta by można było zebrać – no dobra … doliczyłem się trójki osobników ale w tym burmistrza!),  fotografa ze skrzypcami,  chef`a kuchni i malborskiej kultury w jednym …  że szampon "Wash & Go" przy tym się chowa! 

„Rudą” prezenterkę radiową przysięgającą przed kamerami TV (znaczy jedną kamerą), na wszystkie świętości, że została wrobiona w projekt, uczestnictwo i wszystko inne związane z tym dniem,  etc., etc.  

Wierzcie mi proszę! Zero środków psychoaktywnych, cukier w normie, cholesterol też, ciśnienie też – a takie zwidy! Może to sama bytność w tym miejscu i atmosfera świetnej zabawy?!  

Pokolenie Tik-Taka 
to niesamowity projekt muzyczny zrealizowany w Przestrzeni Aktywności Twórczej MaKUL@TURA Malbork, przy  Placu Słowiańskim 17A. Kto nie był i odżałował dychy, niech sobie za to kupi chusteczki w Rossmanie i popłacze żałując! Warto było!
Dla wszystkich, którzy pamiętają takie piosenki jak ‘Siedem życzeń’, ’Ogórek’ czy ‘Księżyc raz odwiedził staw’… Koncert z piosenkami z dzieciństwa wielu z nas  - w nowych zaskakujących aranżacjach zaśpiewane przez "zawodowych amatorów"! 

W tę fascynującą podróż w czasie zabrali widzów bytnych tambylczo wczoraj - śpiewając: 

Viola Jankowiak, Aleksandra Kapejewska, Iwona Statkiewicz, Marta Koźbiał, Katarzyna Zając-Baca, Grzegorz Szarmach, Maciej Brzeziński, Paweł Radziszewski, Tadeusz Orzęcki, Robert Król
oraz; 
zespół ŁubuDubu w składzie: 
Katarzyna Zając-Baca – gitara 
Robert Król – gitara 
Janek Statkiewicz – gitara 
Dariusz Kazaniecki – gitara basowa 
Jakub Baran – akordeon 
Michał Statkiewicz – skrzypce 
Rafał Baca – perkusja 
Maciej Brzeziński - cajon

A żem na własne oczy widział i żem słyszał na własne uszy, na wszelki wypadek mój aparat fotograficzny cyfrowy SONY - BANWI zrobił szereg zdjęć dowodowych w sprawie onego koncertu. 
Krzysztof H.



 









 










 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz