czwartek, 4 lipca 2019

Od 10 lipca zmiana organizacji ruchu w rejonie ulic Słowackiego i Żeromskiego

Zmiany zostały dzisiaj potwierdzone przez magistrat i wykonawcę 

.
A jednak jednokierunkowa. Wszystko w jak najkrótszym czasie. Na oblężenia Malborka nie powinno nawet być śladu utrudnień i po utrudnieniach. 
.


O upublicznieniu informacji miały decydować aspekty końcowych uzgodnień w tym również tych związanych z jurysdykcją Starostwa, i obszarem zainteresowań instytucji (m.in  MZK Malbork) oraz wykonawcą, inwestorem, etc.)

Za całokształt i hasło do informacji miał odpowiadać inżynier Miasta Roman Milewski. Niestety część lokalnych mediów się pośpieszyła i wywołał ten fakt trochę nieporozumień. 

Dzisiaj podczas cotygodniowego spotkania z mediami (cyklicznej konferencji prasowej w magistracie), przedstawiono rzetelne i ostateczne postanowienia co do m.in organizacji ruchu od 10 lipca.

Omówiono także pakiet innych spraw dotyczących prac modernizacyjnych, budów, usprawnień prowadzonych w mieście. 

Między innymi dotyczącymi uruchomienia dwuetapowych prac podziemnych, związanych z budową mikro-tunelu kolektora. To o co proszą w administracji to wyrozumiałość. 

Odpowiednią informację zastali mieszkańcy (z obszaru wykonywanych w mieście prac) w swoich skrzynkach na listy. Mikro-tunel to wykonywany nowoczesną technologią zakres prac podziemnych bez potrzeby wykonywania wykopów zewnętrznych. 

Maszyna drążyć będzie za dnia i nocy monitorowana przez inżynierów i techników komputerowo. Uciążliwością mogą być odgłosy agregatu prądotwórczego działającego bez przerwy. 

Będzie to wyglądało niczym nowoczesne drążenie tunelów metra. Pierścienie zakładane będą automatycznie a urobek odprowadzany taśmociągiem na głębokości od 7 do 13 metrów pod powierzchnią. 

Inżynierowie obawiają się jedynie głazów narzutowych których badania poprzedzające prace nie wykazały. Ale nie jest powiedziane, że się nie mogą na drodze maszyny drążącej nie znaleźć. Owszem “przeżłobią” każdy głaz, niemniej stępią wiertło a kosztuje ono bagatela miliony. Niby nie problem miasta a leży ten po stronie wykonawcy. Ale każde takie “niespodziewane” zdarzenie opóźni prace i wymusi budowę tuneli dodatkowych. 

Ale więcej szczegółów w najbliższym czasie. Tym razem skupiamy się tylko na zmianach ruchu i przypomnieniem o tych zarówno kierowcom jak i pieszym użytkownikom komunikacji miejskiej. 



Mapkizamieszczamy poniżej; 

(...) "Zachodzi konieczność zamknięcia skrzyżowania. W czasie budowy sieci będzie możliwy dojazd do parkingu pod Starostwem (plac Słowiański) wjazdem po północnej stronie wieży ciśnień (pod prąd), pozostała część skrzyżowania będzie wyłączona z ruchu.
Na czas układania warstwy ścieralnej zamknięte będzie całe skrzyżowanie bez możliwości wjazdu w stronę placu Słowiańskiego, do którego dojazd odbędzie się przez ul. 17 Marca, ul.Żeromskiego, parking za Starostwem Powiatowym i plac Wolności. 

Objazd dla autobusów komunikacji zbiorowej zostanie poprowadzony przez ulice: 17 Marca, Pasteura, Prądzyńskiego, al. Armii Krajowej. 

Znaki istniejące, kolidujące z tymczasowym oznakowaniem zostaną zasłonięte na czas obowiązywania tymczasowej organizacji ruchu". (...)
BANWI 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz