Magistrat zmienił meble

Nowe wyposażenie sali posiedzeń w Magistracie i nie tylko 


Oby służyło, reprezentowało, a radnym tylko mądrzej się na nich siedziało. Jeśli stare były niczym flota lotnicza kraju dla VIP-ów, to zmiana była konieczna. 

Oby wystrój i komfort poszły w parze ze zmianami lub chociaż wspierały empatię wobec współmieszkańców, współobywateli. O, przepraszam, niestety nadal obowiązuje uchwalona zmiana w nazewnictwie wg Statutu Miasta Malborka – zamiast obywatel, jest obowiązujące według uchwalonej nomenklatury – petent.

Więc jeśli te „siedzenia” pozwolą na pozytywne zmiany … Wszak punkt widzenia zawsze uzależniony jest od punktu siedzenia. Oby więcej konstruktywnych rozwiązań, zmian. te nowe punkty siedzenia przyniosły nam wszystkim – czego Państwu i sobie życzę z całego serca, wcale nie dworując sobie ze zmiany. Jeśli potrzebna i dobra, to tylko przyklasnąć. 

Może z tych miejsc uda się m.in członkom Komisji Rewizyjnej Rady Miasta zakończyć kontrolę w Centrum Profilaktyki i Terapii Uzależnień, która trwa, i trwa, i trwa...

Może uda się jeszcze wiele innych rzeczy. Z całą pewnością, sala wygląda bardziej wytonowana – to chyba dobry znak nie tylko wizualnie. 


Krzysztof Hajbowicz

P.S. Wyposażono „w nowe” wiele biur magistratu. Dzięki informacji uzyskanej od Katarzyny Fabiańskiej z Urzędu Miasta, możemy napisać dokładnie co i ile kosztowało, gdzie jest z taką dokładnością.


Na salę posiedzeń zakupiono 100 szt. krzeseł. Kosztowały 24 tys. 309 zł brutto. Zakupiono również regały do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, ze względu na ogrom dokumentacji, regały ustawiono na korytarzu przy wydziale - 6845 zł. 

Wyposażono w dodatkowe meble dwa pomieszczenia biurowe w tym wydziale -  pok. nr 302- 6900 zł i pok. nr 305 - 4.580 zł. Zakupiono również nowe regały do Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu 12 tys. 160 zł + 2978,67 zł + 5715 zł (w trzech pomieszczeniach biurowych). Kadry - lada+ regały - 1950,01 zł. Zakupiono meble uzupełnienie do pomieszczenia biurowego Wydziału Inżynierii i Zamówień Publicznych na kwotę 5420 zł . Zakupiono meble do Wydziału Organizacyjnego, pok. 204 na kwotę 4886,10 zł. Zakupiono meble do pomieszczenia biurowego audytora miasta - 3923,85 zł. Natomiast meble do Biura Dowodów Osobistych, Wydziału Rozwoju i Gospodarki Przestrzennej, pok. 225 i sekretariatu Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu kosztowały 9640 zł. Zakup foteli obrotowych dla pracowników w celu wymiany uszkodzonych lub dla nowych pracowników - łączna kwota w roku 2016 to 4640 zł. Na 2017 r. zaplanowana kwota na zakup mebli wynosi 10 tys. zł. 
Stare krzesła z sali posiedzeń zagospodarowane zostały w salkach nr 114 i 232, salce stowarzyszenia Miś oraz do nowo powstałych pomieszczeń na III piętrze Urzędu miasta (poddasze). Pozostałe, nie nadające się do użytku, zostaną zlikwidowane, jak informuje urzędniczka.

Dla porównania, na prospołeczne z zakresu profilaktyki uzależnień na działania w ramach konkursów ogłoszonych przez Urząd Miasta dla organizacji pozarządowych przeznaczono od 2 do 5 proc. tzw. funduszu korkowego. To tak w przybliżeniu do 20 tys. zł na profilaktykę uzależnień od alkoholu oraz na przeciwdziałanie narkomanii - ok. 10 tys. zł.

Tak zwany fundusz korkowy miasta - kwota przeznaczona na działania profilaktyczne i lecznicze  w mieście dla Centrum Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Malborku to ponad 800 tys. zł w skali roku (głównie płace, obsługa, etc - działania pragmatyczne to ok. jedna trzecia wydatków. Niestety, CPiTU nie udostępnia danych szczegółowych i jasno brzmiących - stąd m.in. też kontrola zespołu Komisji Rewizyjnej, której nie mogą radni zakończyć. Przy czym rozdział środków w Centrum jest dość kontrowersyjny, bowiem przepisy o funduszach na ten cel określają, na co można, a na co nie można wydać tych pieniędzy. I tak, lecznictwo (terapia), które są prowadzone w CPiTU powinno być opłacane z innej puli, np. z kontraktu Narodowego Funduszu Zdrowia, nie z funduszy na profilaktykę. 
Koszt ewentualnego wydawania i obsługi informatora "Gazeta Obywatelska"  w wersji papierowej i blogu pomocowego o tej samej nazwie w internecie - w skali roku - to nie więcej niż 19 tys. zł. W tej chwili wydawane i publikowane są informacje na koszt własnych twórców i dzięki życzliwości innych mieszkańców miasta.

Szacunkowy koszt jednej otwartej konferencji Malborskiego Forum Pomocowego - wliczając koszt energii elektrycznej (z zasobów miasta), materiałów papierowych,  kawy, herbaty, materiałów papierowych i ciastek dla przybyłych uczestników (z zasobów prywatnych stowarzyszenia MFP) to ok. 150 -250,- zł. 

Pragniemy się usamodzielnić tworząc strukturę spółdzielni społecznej - liczymy na wsparcie Powiatowego Urzędu Pracy, Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej i innych służących temu zawodowo służb i osób.

BANWI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz