Konsultacje tylko od 4.XI do 7.IX!
Program Współpracy z organizacjami pozarządowymi
Magistrat
Konsultacje.
Burmistrz Miasta Malborka, celem poznania opinii lub uwag dotyczących projektu Programu Współpracy Miasta Malbork z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami ze sfery pożytku publicznego na rok 2018, zarządzeniem z dnia 26 października br. ogłosił konsultacje z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w/w projektu Programu.
Projekt wspomnianego Programu wraz z formularzem zgłoszenia opinii lub uwagi dostępne są pod poniższym linkiem:
http://bip.malbork.pl/Article/get/id,21775.html
Konsultacje będą miały miejsce od 4 listopada do 7 listopada br. Termin składania opinii pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną to 6-7 listopada br.
przesłała Katarzyna Fabiańska
***Projekt wspomnianego Programu wraz z formularzem zgłoszenia opinii lub uwagi dostępne są pod poniższym linkiem:
Konsultacje będą miały miejsce od 4 listopada do 7 listopada br. Termin składania opinii pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną to 6-7 listopada br.
„Wszystkich Świętych” w Malborku
Organizacja ruchu warto wiedzieć. Kliknij grafikę poniżej a przejdziecie Państwo do szczegółowych informacji
Straż Miejska apeluje o uwagę na cmentarzu
Zbliżają się dni Wszystkich Świętych, co za tym idzie znacznie zwiększy się ruch samochodowy i pieszy w obrębie cmentarzy. W takim czasie uaktywniają się też przestępcy, którzy wykorzystując nieuwagę osób odwiedzających groby kradną przedmioty wartościowe ale i wiązanki czy znicze. Prosimy zwracać szczególną uwagę na pozostawiane wartościowe przedmioty.Apelujemy też do kierowców, aby zwracali szczególną uwagę na zmianę organizację ruchu przy cmentarzu komunalnym, trzeba wyłączyć tzw. jazdę na pamięć, bowiem pojawi się sporo czasowych znaków drogowych.
W najbliższych dniach Straż Miejska, codziennie, zarówno w godzinach rannych jak i popołudniowych, będzie w patrolach pieszych i zmotoryzowanych patrolowała cmentarz i jego okolice.
Komendant Straży Miejskiej
Tomasz Farysej
***
Zmiana rozkładów jazdy
Miejski Zakład Komunikacji w Malborku Sp. z 0.0. informuje, iż od 16.10.2017 r. ulegają zmianie rozkłady linii nr. 1 i 6. Wszelkich informacji udzielaja pod numerem telefonu /55/ 647 85 50.
kliknij i zapoznaj się z nowym rozkładem
***
Informacja z Magistratu w sprawie zbiórki odpadów wielkogabarytowych
Urząd Miasta Malborka przy współpracy z ZGKiM Sp. z o.o. Malbork w dniu 14 października 2017 roku przeprowadzi nieodpłatną zbiórkę odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Celem akcji jest pozbycie się zalegających odpadów w naszych domach, piwnicach, strychach, garażach i komórkach gospodarczych oraz kształtowanie świadomości ekologicznej mieszkańców.
I. Zbiórka nie obejmuje odbioru odpadów niebezpiecznych, toksycznych, zawierających szkodliwe substancje, a także opon, gruzu, piasku, popiołu itp.
II. Odpady należy wystawić najpóźniej do godz. 06.00 w dniu zbiórki.
1. Zabudowa jednorodzinna - przed posesję w sposób nieutrudniający przejścia lub przejazdu.
2. Zabudowa wielorodzinna przy pojemnikach i kojcach na śmieci.
III. Odbiór odpadów nastąpi w dniu zbiórki od godz. 06.00.
Odpady wielkogabarytowe można także samodzielnie oddać do gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych znajdującego się przy Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Malborku Spółka z o.o. ul. Gen. de Gaulle'a 70, 82-200 Malbork.
***
***
Zmiana rozkładów jazdy
Miejski Zakład Komunikacji w Malborku Sp. z 0.0. informuje, iż od 16.10.2017 r. ulegają zmianie rozkłady linii nr. 1 i 6. Wszelkich informacji udzielaja pod numerem telefonu /55/ 647 85 50.
kliknij i zapoznaj się z nowym rozkładem
***
Informacja z Magistratu w sprawie zbiórki odpadów wielkogabarytowych
Urząd Miasta Malborka przy współpracy z ZGKiM Sp. z o.o. Malbork w dniu 14 października 2017 roku przeprowadzi nieodpłatną zbiórkę odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
O możliwości wystąpienia w kraju ptasiej grypy
Informacja: Powiatowy Lekarz Weterynarii w Malborku
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Malborku pragnie przypomnieć, iż nadal obowiązuje Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie zarządzenia środków związanych w wystąpieniem wysoce zjadliwej grupy ptaków z dnia 4 kwietnia 2017 r. (Dz.U. 2017, poz. 7220), którego przepisy muszą być przestrzegane przez wszystkich posiadaczy drobiu.
INFORMACJA DLA HODOWCÓW DROBIU
W związku z zagrożeniem wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków w Polsce hodowcy drobiu powinni zachowywać szczególną ostrożność i stosować odpowiednie środki bioasekuracji minimalizujące ryzyko przeniesienia wirusa grypy ptaków do gospodarstwa, w szczególności:
1. Przetrzymywać drób na ogrodzonej przestrzeni, pod warunkiem uniemożliwienia kontaktów z dzikim ptactwem;
2. Przechowywać paszę w pomieszczeniach zamkniętych lub pod szczelnym przykryciem, uniemożliwiającym kontakt z dzikim ptactwem;
3. Karmić i poić drób w pomieszczeniach zamkniętych, do których nie mają dostępu ptaki dzikie;
4. Stosować w gospodarstwie odzież i obuwie ochronne oraz po każdym kontakcie z drobiem lub dzikimi ptakami umyć ręce wodą z mydłem;
5. Stosować maty dezynfekcyjne w wejściach i wyjściach z budynków, w których utrzymywany jest drób.
Hodowco !!!
Pamiętaj o zgłaszaniu niezwłocznie do odpowiednich osób i instytucji (lekarz weterynarii prywatnej praktyki, powiatowy lekarz weterynarii, wójt/burmistrz/prezydent miasta) podejrzenia wystąpienia choroby zakaźnej drobiu
Objawy kliniczne wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) u drobiu:
Zwiększona śmiertelność; znaczący spadek pobierania paszy i wody; objawy nerwowe: drgawki, skręt szyi, paraliż nóg i skrzydeł, niezborność ruchów; duszności, sinica, wybroczyny, biegunki, nagły spadek nieśności.
***
PROGRAM OPEN AIR DAY 2017
informacja z Magistratu, przesłała Marta Wróblewska
09.00 - Otwarcie bramy lotniska 22.BLT
09.50 - Oficjalne otwarcie imprezy przez Dowódcę 22.BLT płk pil. Mirosława Zimę oraz Burmistrza Miasta Malborka Marka Charzewskiego
09.55 - Lądowanie 12 skoczków spadochronowych z Aeroklubu Gdańskiego.
10.00 - Pokaz musztry paradnej w wykonaniu Orkiestry Wojskowej
z Elbląga
10.30 - Występ Zespołu Pieśni i Tańca 22.BLT Malbork
11.00 - Pokazy lotnicze:
- TS-11 Iskra
- Formacja 3x AT3
- Szybowiec z Aeroklubu Elbląskiego
12.30 - Występ Zespołu "Riviera" z Klubu Marynarki Wojennej
13.15 - Występ Zespołu Pieśni i Tańca 22.BLT Malbork
14.00 - Pokazy lotnicze:
- TS-11 Iskra
- Formacja 3x AT3
- SU-22 Demo Team
- Mig - 29 z 22.BLT
- Szybowiec z Aeroklubu Elbląskiego
15.30 - Teatr "Pinezka", Zespół wokalny 22.BLT "Secret Garden Singers"
16.30 - Oficjalne zakończenie Open Air Day
***
Nowy rozkład MZK
Miejski Zakład Komunikacji w Malborku Sp. z o.o. informuje,
Z dniem 4 września 2017r. uległy zmianie rozkłady jazdy linii nr 1,2,5,6.
Godziny odjazdu linii nr 4 z Kałdowa w kierunku Malbork Dworzec PKP:
- kursy do przystanku Piaski - Daleka 5:56, 6:44, 7:29,
- kursy do Dworca PKP 13:53, 17:22
Ponadto informacje można uzyskać pod numerem tel. 55 647 85 50 oraz stronie internetowej www.mzk.malbork.pl
***
O utrudnieniach 1 września w Malborku
przekazała z magistratu Katarzyna Fabiańska
W związku z uroczystościami patriotycznymi odbywającymi się w dniu 1 września br. z okazji 78. Rocznicy Wybuchu II Wojny Światowej, na czas trwania uroczystości zostanie zamknięty parking znajdujący się przed Pomnikiem Celników Polskich w Kałdowie, przy al. Celników Polskich od dnia 31 sierpnia od godz. 22:00 do dnia 01 września do godz. 12:00. Uprzejmie prosimy o nieparkowanie na parkingu w w/w terminie.
oraz
Informacja o pierwszym września br. z Magistratu Malborka
Dnia 1 września, w 78. Rocznicę Wybuchu II Wojny Światowej, a jednocześnie Dnia Weterana, uczczona zostanie pamięć osób, które zginęły i zostały zamordowane w 1939 r.
Do wzięcia udziału w uroczystościach w Malborku, Tczewie i Szymankowie serdecznie zapraszają Marian Banaś – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów – Szef Krajowej Administracji Skarbowej, Henryk Grymel – Przewodniczący Krajowej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, Tadeusz Dzwonkowski – Starosta Powiatu Tczewskiego, Mirosław Czapla – Starosta Powiatu Malborskiego, Mirosław Pobłocki – Prezydent Miasta Tczewa, Marek Charzewski – Burmistrz Miasta Malborka, Jan Michalski – Wójt Gminy Lichnowy.
Program tegorocznych obchodów przedstawia się następująco:
MALBORK:
07:50 Złożenie kwiatów na malborskich cmentarzach - Cmentarz Komunalny (Pomnik Stalagu XX B, Pomnik Kombatantów, Pomnik Policjantów Powiatu Malborskiego, Pomnik Żołnierzy Armii Krajowej), Cmentarz Wojenny Wspólnoty Brytyjskiej, Cmentarz Wojenny Żołnierzy Radzieckich.
Wyjazd na malborskie cmentarze o godz. 07:40 autobusem z przystanku MZK koło Starostwa Powiatowego (autobus będzie podstawiony o godz. 07:30).
08:30 Zbiórka przy Pomniku Celników Polskich.
09:00 Uroczystości przed Pomnikiem Celników Polskich:
- Hymn Państwowy, wciągniecie flagi państwowej,
- Przywitanie gości,
- Wystąpienia okolicznościowe,
- Modlitwa za poległych celników,
- Apel Pamięci, Salwa Honorowa,
- Złożenie kwiatów.
10:30 Zakończenie uroczystości w Malborku, przejazd uczestników na uroczystość do Szymankowa.
SZYMANKOWO:
11:00 Msza Święta w kościele parafialnym pod przewodnictwem Biskupa Diecezji Elbląskiej
- Złożenie kwiatów na peronie Dworca PKP, pod tablicą pamiątkową
Uroczystości przed Pomnikiem:
- Hymn państwowy,
- Wystąpienia okolicznościowe,
- Apel poległych, Salwa Honorowa,
- Złożenie kwiatów pod Pomnikiem.
Zakończenie uroczystości w Szymankowie, przejazd uczestników na uroczystości do Tczewa.
TCZEW:
15:00 Rozpoczęcie uroczystości przy obelisku na Skwerze Bohaterów Szymankowa, Bulwar nad Wisłą
- Hymn Państwowy,
- Powitanie gości,
- Wystąpienia okolicznościowe,
- Modlitwa za poległych,
- Apel poległych, Salwa Honorowa,
- Złożenie kwiatów
16:00 Przelot samolotów
16:05 Piknik historyczno- militarny
18:30 Koncert w Centrum Kultury i Ssztuki, ul. K. St. Wyszyńskiego 10
Przekazała z magistratu
Katarzyna Fabiańska
***
Przekazała z magistratu
Katarzyna Fabiańska
Dofinansowanie zakupu podręczników w ramach Rządowego programu „Wyprawka Szkolna”
Burmistrz Miasta Malborka informuje, że 26 lipca 2017r. Rada Ministrów przyjęła do realizacji Rządowy program pomocy uczniom w 2017r. „Wyprawka szkolna”. Realizacja programu odbywać się będzie na podstawie:
- Uchwały nr 115/2017 Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2017r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2017r. – „Wyprawka szkolna”
oraz
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2017r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych (Dz. U. z 2017r., poz. 1457).
I. GRUPA UCZNIÓW UPRAWNIONYCH ORAZ KRYTERIA, JAKIE NALEŻY SPEŁNIĆ, ABY OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, lub podręczników do kształcenia w zawodach, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, obejmuje uczniów:
1) słabowidzących,
2) niesłyszących,
3) słabosłyszących,
4) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
5) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
6) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
7) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
8) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w pkt 1–7,
posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 127 ust.10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz. 59 i 949), albo orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 312 ust.1 i 2 ustawy z 14 grudnia 2016r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz. 60 i 949), uczęszczających w roku szkolnym 2017/2018 do:
- klas II i III dotychczasowych zasadniczych szkół zawodowych prowadzonych w branżowych szkołach I stopnia,
- klas I branżowych szkół I stopnia,
-liceum ogólnokształcącego, technikum lub szkół specjalnych przyspasabiających do pracy,
- klas IV-VI ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia
- klas IV-VI ogólnokształcących szkół sztuk pięknych
- klas VII-IX ogólnokształcących szkół baletowych lub liceum plastycznego
W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających w roku szkolnym 2017/2018 do:
- klas II i III szkoły podstawowej,
- klas II i III dotychczasowych zasadniczych szkół zawodowych prowadzonych w branżowych szkołach I stopnia,
- klas I branżowych szkół I stopnia,
- liceum ogólnokształcącego, technikum lub szkół specjalnych przyspasabiających do pracy
dofinansowanie obejmuje również zakup materiałów edukacyjnych, przy czym wyżej wymienieni uczniowie, uczęszczający w roku szkolnym 2017/2018 do klasy II - III szkoły podstawowej, mogą otrzymać dofinansowanie zakupu materiałów edukacyjnych w przypadku gdy nie korzystają z podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
WAŻNE! Zgodnie z art. 3 pkt 24 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, materiały edukacyjne to materiały zastępujące lub uzupełniające podręcznik, umożliwiające realizacje programu nauczania, mające postać papierową lub elektroniczną. W szczególności są to książki pomocnicze, karty pracy, ćwiczenia rewalidacyjne, opracowania wykorzystywane w edukacji przedszkolnej, które są wykorzystywane przez nauczycieli w procesie kształcenia tych uczniów. Uwaga – nie materiały ćwiczeniowe.
II. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników (w szczególnych przypadkach także materiałów edukacyjnych) udzielana jest na wniosek:
- rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinny dom dziecka) albo pełnoletniego ucznia,
albo
- nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinny dom dziecka) albo pełnoletniego ucznia.
Wniosek o udzielenie pomocy w formie dofinansowania zakupu podręczników składa się do dyrektora szkoły[/u], do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2017/2018 w terminie [b]od 1 września 2017r. do 12 września 2017r., zgodnie z zarządzeniem nr 140/2017 Burmistrza Miasta Malborka z dnia 10 sierpnia 2017r. w sprawie ustalenia terminu składania wniosków o pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników w roku szkolnym 2017/2018.
III. DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU W ZALEŻNOŚCI OD GRUPY UCZNIÓW UPRAWNIONYCH DO OTRZYMANIA DOFINANSOWANIA
Do wniosku należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 – do pobrania
IV. WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA
1. do kwoty 175 zł - dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas II-III szkoły podstawowej, którzy nie korzystają z podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania (dofinansowanie obejmuje wyłącznie zakup materiałów edukacyjnych)
2. do kwoty 225 zł - dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klasy II i III dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowych szkołach I stopnia, klasy I branżowej szkoły I stopnia, liceum ogólnokształcącego, technikum lub szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy
3. do kwoty 390 zł - dla uczniów słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, uczęszczających do klasy II i III dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowych szkołach I stopnia, klasy I branżowej szkoły I stopnia
4. do kwoty 445 zł - dla uczniów słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, uczęszczających do liceum ogólnokształcącego, technikum, klasy IV-VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasy IV-VI ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klasy VII-IX ogólnokształcącej szkoły baletowej lub liceum plastycznego.
V. ROZLICZENIE ZAKUPU
Zwrot kosztów zakupu podręczników (w szczególnych przypadkach także materiałów edukacyjnych) nastąpi po przedłożeniu dowodu zakupu, którym jest:
- w przypadku zakupów indywidualnych - faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka) lub rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów edukacyjnych. W przypadku złożenia oświadczenia o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów edukacyjnych do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2017r. - "Wyprawka szkolna”.
- w przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zakupu podręczników lub materiałów edukacyjnych są zwracane rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinny dom dziecka ) albo pełnoletnim uczniom po przedłożeniu potwierdzenia zakupu przez podmiot dokonujący zakupu, które zawiera w szczególności: imię i nazwisko ucznia, nazwę i adres szkoły, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2017/2018, wykaz zakupionych podręczników lub materiałów edukacyjnych, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis osoby, która dokonała zakupu. Potwierdzenie zakupu wystawia podmiot, który dokonał zakupu, na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki lub materiały edukacyjne.
Zaznaczyć należy, że zakres wydatków kwalifikowanych w programie „Wyprawka szkolna” nie obejmuje wydatków związanych z zakupem ćwiczeń, atlasów, słowników itp. wydawnictw.
Dyrektor szkoły sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy i przekazuje ją Burmistrzowi Miasta Malborka.
Zwrotu kosztów zakupu podręczników, po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości przysługującej zgodnie z w/w Rozporządzeniem pomocy, uczniom szkół podstawowych nr: 1, 2, 3, 5, 6, 8 i 9 w Malborku dokona Dyrektor tej szkoły, natomiast pozostałym uczniom zwrotu kosztów zakupu podręczników, po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości przysługującej pomocy zgodnie z w/w Rozporządzeniem dokona Burmistrz Miasta Malborka.
Informacje dotyczące Rządowego programu pomocy uczniom w 2017 – „Wyprawka szkolna” można również znaleźć na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej
(za informacją 82-200.pl)
kliknij tutaj
https://men.gov.pl/pl/ministerstwo/informacje/page/2Jako osoba prywatna, obywatel
Bartosz Nowak jako osoba prywatna, obywatel organizuje pomoc dla Gminy Chojnice.
- W większości gospodarstwa rolne – napisał w informacji do naszej redakcji - potrzebują artykułów chemicznych do posprzątania, rękawic roboczych, butów gumowych („gumofilce”) grabie, łopaty. Także żywność dłuższego terminu ważności, ponieważ nie mają jeszcze prądu. Plandeki na dachy. Miejsce zbiórki Stogi 31.
Jak informuje zbiera te rzeczy do tej niedzieli. Więcej informacji w kontakcie z Bartoszem. Telefon 660 413 751
zebrał i podał
do wiadomości
KAHAK
- W większości gospodarstwa rolne – napisał w informacji do naszej redakcji - potrzebują artykułów chemicznych do posprzątania, rękawic roboczych, butów gumowych („gumofilce”) grabie, łopaty. Także żywność dłuższego terminu ważności, ponieważ nie mają jeszcze prądu. Plandeki na dachy. Miejsce zbiórki Stogi 31.
Jak informuje zbiera te rzeczy do tej niedzieli. Więcej informacji w kontakcie z Bartoszem. Telefon 660 413 751
***
We wrześniu składamy wnioski na Malborski Budżet Obywatelski Junior
Burmistrz Miasta Malborka zaprasza młodzież malborskich szkół oraz młodzież, która mieszka w naszym mieście ale uczy się poza Malborkiem, do udziału w Malborskim Budżecie Obywatelskim "Junior", w skrócie MBOJ.
MBOJ daje szanse na realizację autorskich projektów o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, sportowym i społecznym. MBOJ to wsparcie kreatywności, przedsiębiorczości i zaangażowania młodzieży w życie społeczności lokalnej. Jego podstawą są innowacyjne i ważne z punktu widzenia młodych przedsięwzięcia.
Przygotowanie każdego projektu będzie wymagało od młodych ludzi ważnych umiejętności: diagnozowania lokalnych potrzeb, planowania i dobrej pracy zespołowej, rozwijając ich przedsiębiorczość oraz obywatelskość.
Zasady MBOJ określa Zarządzenie nr 122/2017 Burmistrza Miasta Malborka z dnia 19 lipca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych Malborskiego Budżetu Obywatelskiego Junior na 2018 rok.
Zgodnie z harmonogramem zawartym w Zarządzeniu, wnioski będzie można składać przez cały miesiąc wrzesień 2017 r., od 1 do 14 października będą one weryfikowane przez Zespół ds. MBOJ a od 15 do 31 października odbędzie się głosowanie w szkołach dla uczniów uczących się w Malborku (szkoły indywidualnie wyznaczą jeden dzień w tym terminie jako dzień głosowania na MBOJ) natomiast dla uczniów uczących się poza naszym miastem 28 października 2017 r. w Urzędzie Miasta Malborka.
Proponowany budżet na 2018 r. to 25.000 zł. Wartość jednego zadania nie może przekroczyć 5.000 zł
Katarzyna Fabiańska UM Malbork
Szczegóły dotyczące składania wniosków, ich weryfikacji i głosowania znajdziecie w prezentacji poniżej - link do bezpłatnego pdf-u -->
15 stron (slajdów)
***
***
Kurenda z 18.VII.br - Bądź bezpieczny
Nim wzbudzą w nas wzruszenie ramion czy nieadekwatne rozbawienie - może skłonią do refleksji nad naszym bezpieczeństwem
Zarządzanie Kryzysowe.
W razie potrzeby należy zawiadomić:
Biuro ds Zarządzania Kryzysowego Obrony Cywilnej
i Spraw Obronnych
Urząd Miasta Malbork
Plac Słowiański 5 pok. 322
Inspektor Grzegorz Kłak:
Tel - 55 629 04 00 wew. 460
e-mail: g.klak@um.malbork.pl
***
"Asy Segregacji"
to hasło malborskiej kampanii edukacyjnej dotyczącej promowania zbiórki odpadów biodegradowalnych.
17 lipca odbędzie się akcja, podczas której można będzie wymienić zużyte baterie na koszyki na bioodpady czy wziąć udział w konkursach z nagrodami na temat wiedzy o segregacji śmieci. Na najmłodszych czekać będą eko-kolorowanki i inne niespodzianki.
Magistrat zaprasza i zacheca wszystkich mieszkańców Malborka do udziału w tej akcji i poszerzaniu swojej wiedzy na w zakresie ekologii. Finał będzie miał miejsce w Urzędzie Miasta Malborka (Referat ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi, III piętro, pok. 305) 17 lipca 2017 r. w godzinach od 9:00 do 14:00.
Przypominamy, że od 1 lipca 2017 r. weszły w życie nowe zasady segregacji odpadów komunalnych (Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów). Od teraz oprócz pojemników na szkło (zielony), papier (niebieski), metale i plastik (żółty), doszedł jeszcze pojemnik lub worek na odpady biodegradowalne (brązowy). Dzięki temu więcej odpadów będzie podlegać recyklingowi.
za informacjami z magistratu
17 lipca odbędzie się akcja, podczas której można będzie wymienić zużyte baterie na koszyki na bioodpady czy wziąć udział w konkursach z nagrodami na temat wiedzy o segregacji śmieci. Na najmłodszych czekać będą eko-kolorowanki i inne niespodzianki.
Magistrat zaprasza i zacheca wszystkich mieszkańców Malborka do udziału w tej akcji i poszerzaniu swojej wiedzy na w zakresie ekologii. Finał będzie miał miejsce w Urzędzie Miasta Malborka (Referat ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi, III piętro, pok. 305) 17 lipca 2017 r. w godzinach od 9:00 do 14:00.
Przypominamy, że od 1 lipca 2017 r. weszły w życie nowe zasady segregacji odpadów komunalnych (Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów). Od teraz oprócz pojemników na szkło (zielony), papier (niebieski), metale i plastik (żółty), doszedł jeszcze pojemnik lub worek na odpady biodegradowalne (brązowy). Dzięki temu więcej odpadów będzie podlegać recyklingowi.
***
Kurenda 8.VII.br
Podstawowe telefony i co potrzebne podczas rozmowy z dyspozytorem Pogotowia i innymi ze służb.
Telefony alarmowe112 - Europejski numer służb ratowniczych
999 - Pogotowie Ratunkowe
998 - Straż Pożarna
997 - Policja
986 - Straż Miejska
Telefony alarmowe służb komunalnych
991 - Pogotowie Energetyczne
992 - Pogotowie Gazowe
993 - Pogotowie Ciepłownicze
994 - Pogotowie Wodociągowo Kanalizacyjne
Zarządzanie Kryzysowe. W razie potrzeby należy zawiadomić:
Biuro ds Zarządzania Kryzysowego Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych
Urząd Miasta Malbork
Plac Słowiański 5 pok. 322
Inspektor Grzegorz Kłak:
Tel - 55 629 04 00 wew. 460
e-mail: g.klak@um.malbork.pl
Inspektor Magdalena Wesołowska:
Tel - +48 55 629-04-00 wew. 460 lub 419
e-mail: m.wesolowska@um.malbork.pl
WAŻNE INFORMACJE:
Pomoc medyczna - Każdemu ubezpieczonemu przysługuje w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego pomoc doraźna, której udziela się w razie:
Jeśli uważasz, że stan osoby potrzebującej pomocy medycznej jest poważny, a brak wiedzy medycznej uniemożliwia Ci trafną ocenę stanu zdrowia - nie zwlekaj z wezwaniem Pogotowia Ratunkowego. W sytuacji zagrożenia życia liczy się każda minuta!
- wypadku
- urazu
- porodu
- nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia, powodujących zagrożenie życia.
PAMIĘTAJ !!!
Wzywając Pogotowie Ratunkowe jedynie dla swojej wygody, w stanach nie zagrażających życiu postępujesz egoistycznie. Możesz spowodować, że zespół ratunkowy nie dotrze na czas do osób faktycznie potrzebujących pomocy medycznej.
Twoje zgłoszenie odbierze dyspozytor medyczny, którego zadaniem jest błyskawiczna ocena nagłości wezwania oraz podjęcie decyzji o jego zrealizowaniu. Dyspozytor musi zadać zgłaszającemu kilka podstawowych pytań. Staraj się odpowiadać spokojnie, nie krzycz, nie poganiaj dyspozytora. W sytuacji dramatycznej nie tylko nie przyspieszy to dotarcia zespołu ratownictwa medycznego, a jedynie może spowodować opóźnienie.
Odpowiedz na pytania dyspozytora:
Pamiętaj !!! Nigdy pierwszy nie rozłączaj się, ponieważ po zebraniu wywiadu dyspozytor przekaże Ci informacje jak postępować do czasu dotarcia zespołu ratowniczego. Często takie proste zabiegi medyczne mogą uratować życie potrzebującym pomocy. Jeżeli jest to wypadek, zabezpiecz miejsce zdarzenia. Dyspozytor pogotowia ratunkowego już sam powiadomi inne służby ratownicze potrzebne na miejscu zdarzenia, takie jak: Straż Pożarna i Policja.
- Gdzie to się stało? - Miejsce wypadku lub zachorowania, miejscowość, w miarę dokładny adres, jakieś charakterystyczne punkty topograficzne ułatwiające zespołowi dotarcie na miejsce zdarzenia.
- Jak się nazywa osoba wymagająca pomocy? - Ewentualne dane osobowe (imię, nazwisko, wiek) osoby potrzebującej pomocy. Jeżeli jest to osoba nieznajoma - po prostu powiedz, że jej nie znasz.
- Co się stało? - Rodzaj wypadku lub zachorowania (np. wypadek samochodowy, upadek z wysokości, zasłabnięcie w miejscu publicznym, atak padaczki itp.)
- Jaki jest stan osoby wymagającej pomocy? - Czy jest przytomna, czy oddycha, czy się rusza, czy na coś w przeszłości chorowała. Jeżeli jest to wypadek - ile osób jest poszkodowanych i jaki jest ich stan ogólny.
- Kim Ty jesteś jako osoba wzywająca? - Twoje nazwisko i numer telefonu z którego dzwonisz. Pamiętaj, że w przypadkach wątpliwych (podejrzenie fałszywego wezwania, niedokładne dane adresowe lub przerwanie rozmowy) dyspozytor może potwierdzić wizytę, uściślić adres lub ponownie nawiązać rozmowę
W przypadkach nie zagrażających życiu pacjenta dyspozytor udzieli niezbędnej informacji, np. poinformuje który z lekarzy rodzinnych obecnie pełni dyżur w ramach podstawowej opieki zdrowotnej.
UWAGA: Nie rozłączaj się! Dyspozytor zawsze odkłada słuchawkę pierwszy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz