poniedziałek, 2 marca 2020

Uwaga Babcia Gotuje

Z roku na rok, miesiąca na miesiąc, z dnia na dzień ...YouTube zalewany jest coraz to większą liczbą różnych kanałów, które często robią papkę z mózgu. Sprawiając, że coraz trudniej odnaleźć takie, które rzeczywiście prezentują sobą niewątpliwą jakość. W dzisiejszym wpisie chcielibyśmy chwycić za łopatę i przekopać się przez hektolitry "szamba", aby odnaleźć dla Państwa prawdziwe skarby polskiego YouTube’a. Dzisiaj prezentujemy to, co koresponduje z poprzednim artykułem o cyfrowym wykluczeniu;

Na przekór wykluczeniom

.
W poprzednim materiale zwracaliśmy uwagę na fakt postępującego cyfrowego wykluczenia. Teraz w drodze przekory, pragniemy spojrzeć na problem nieco inaczej. A może przy pomocy odpowiedniej siły własnych postanowień, pomocy wzajemnej, bliskich czy nawet niespokrewnionych osób - można pokazać światu, że niekoniecznie skazani jesteśmy z wiekiem na wykluczenie i to cyfrowe, i inne?

Baaa, z pożytkiem dla wszystkich bez względu na wiek a bardziej na posiadane lub nie - umiejętności! No bo, któż z nas (jak mawia znajoma) odmówił Babci gdy częstuje? A jak to czym częstuje jest przepyszne! A w dodatku i idzie się od Niej nauczyć, jak przygotowywać, gotować, pichcić i piec?! 




Proponowany tutaj kanał YouTube jest czymś akuratnym potwierdzającym że można "się nie dać ... wykluczyć"-  bowiem kanał  prowadzony jest ... (jak deklaruje informacja kanału) przez ... sześćdziesięciosiedmioletnią babcię Ewę 

Uwaga Babcia Gotuje
a oto przykład jednego z zawartych tam nagrań filmów  https://youtu.be/pGnM8p-NaTg

Jak głosi informacja (a szczerze chcielibyśmy wierzyć, co ona prawdziwa do bólu. Chociaż internet jest pełen niespodzianek, to mimo to, warto poszukiwać, a na pewno ten kanał bez względu na wszystko - warto przeglądać). To kopalnia wiedzy kulinarnej, bez widowiskowego świecenia, "celebrytowania" i "gwiazdorzenia". Gdzie widok a nie smak-  w rezultacie króluje. Więc jak głosi informacja;

- Witam serdecznie na moim kanale o gotowaniu: Kilka słów o mnie; Mam na imię Ewa. Wiek: 67 lat. Pracuję : Obecnie już emerytka i babcia. Dłonie: Tak to są moje dłonie(sama jestem zaskoczona, że tak ładnie wyglądają  w porównaniu z resztą ciała:)  

Obrabianie filmików: Większość filmików obrabiam sama (chyba że ktoś z domowników ma czas mi pomóc i obrobi za mnie:), wcale nie jest to aż tak trudne, szczególnie jeżeli ktoś dokładnie wszystko pokaże i wytłumaczy.

Dlaczego zaczęłam prowadzić bloga: Jako emerytka mam dużo czasu, sprawia mi to bardzo dużo przyjemności i radości. Szczególnie jak ktoś napisze że przepis się przydał a danie smakowało. Prawdę mówiąc nie spodziewałam się aż tak dużej liczby wyświetleń (wiem, że w porównaniu z innymi kanałami mam tego niewiele ale i tak bardzo się z tego cieszę:).




Więc idąc tym torem i wierząc głęboko co podobni wiekiem też się znajdą, dla których internet, aplikacje nie są złem koniecznym. Przydają się i można przy odrobinie (lub niekoniecznie odrobinie) samozaparcia i pracy ogarnąć oraz ujarzmić "bestię" z pożytkiem dla siebie i innych. - "No tylko te ręce!" 

Dodaje jedno wśród nas, marudzące, taka nasza redakcyjna "niewierna toMasza". No a może ta nasza toMasza, nie lubi "filozofii lumpeksowości" ubrań - preferowanej przez "ytuberski" kanał Alicji Czarodziejki. Który tu jako jedyny trafił do polecanych kanałów przez Babcię Ewę. A może nie ... A może niekoniecznie się przekopaliśmy tą łopatą. Mimo wszystko, babciny (czy też nie) - kanał warty polecenia! 

Licząc mimo to,  na Państwa opinie refleksje stałą drogą e-mail gazeta-obywatelska@wp.pl, lub poprzez narzędzia FanPage blogu Lokalna Gazeta Obywatelska 
BANWI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz