piątek, 9 marca 2018

Wieści ze spotkania sieci współpracy i samokształcenia

Spotkanie nauczycieli bibliotekarzy

.
Filia w Malborku Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Gdańskiej Macierz Szkolnej wraz z Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Malborku wspólnie zorganizowały 7 marca  2018 r. kolejne spotkanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy powiatu malborskiego. 

Spotkanie odbyło się w bibliotece ZSP nr 4 przy Plac Narutowicza 14 w Malborku. Nauczyciele bibliotekarze mieli również okazję obejrzeć budynek, poznać działalność i specyfikę pracy ZSP nr 4 w Malborku, która jest szkołą mundurową z  70 letnimi  tradycjami w zakresie szkolnictwa zawodowego.  

 Nauczyciel bibliotekarz Maciej Kowalewski z ZSP nr 4 i współorganizator warsztatów – omówił rolę  biblioteki szkolnej w nowej podstawie programowej 2017 oraz przeprowadził warsztaty szkoleniowe na temat prawa autorskiego i praw pokrewnych, które głównie dotyczyło  tzw. dozwolonego użytku edukacyjnego. Ustalają  one  między innymi  formy korzystania z utworów przez instytucje oświatowe, jak i przez nauczycieli czy uczniów. 

Prelegent  nawiązał także do Licencji Creative  Commons, czyli zestawu gotowych narzędzi prawnych skierowanych do twórców i odbiorców, na podstawie których twórca upowszechnia, pod określonymi warunkami, swój utwór objęty majątkowymi prawami autorskimi. Omówiono również przedsięwzięcia  realizowane przez bibliotekę pedagogiczną i szkoły malborskie w ramach obchodów stulecia niepodległości Polski.


Wszyscy uczestnicy sieci  dysponują czymś do zaoferowania innym jej członkom, każdy posiada zawodowy dorobek własny w jakimś zakresie, którym może się podzielić. Spotkania sieci współpracy dla nauczycieli bibliotekarzy to dobre miejsce, aby poszerzać kompetencje,  praktycznie rozwiązywać zawodowe problemy,  tworząc niekiedy nowe i zaskakujące inicjatywy.

Izabela Hirsz-Leopolt
Nauczyciel bibliotekarz, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Gdańsku
Filia w Malborku, Plac Słowiański 5; 82-200 Malbork


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz