sobota, 14 lipca 2018

Nowe otwarcie?

"Restartu młodości" to jeszcze nie koniec

Malbork, 14.07.2018 r.
OŚWIADCZENIE

Pierwsza edycja Restartu Młodości przeszła do historii. Zakończyła się dużym sukcesem, zarówno dla mnie jak i dla wszystkich beneficjentów oraz całej grupy projektowej. 

Podczas organizacji projektu mieliśmy okazję odwiedzić 5 pięknych miast oraz poznać rzeszę pomocnych i aktywnych ludzi. Jest to cenne doświadczenie, którego nie zapomnimy do końca życia. 


Dodatkowo pokazaliśmy, że osoby niepełnoletnie również mogą wprowadzić istotną zmianę społeczną, pomimo wielu utrudnień, takich jak brak osobowości prawnej, czy ograniczony budżet. 

Poza bezcennym doświadczeniem, projekt przyniósł naszej grupie znaczące nagrody, na czele ze Złotym Wilkiem, za najlepszy projekt w Polsce, w kategorii Społeczeństwo Obywatelskie w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. 

W związku z tym, informuję, iż nie będziemy brać udział w olimpiadzie z tym samym programem - w naszej ocenie należy dać szansę innym projektom, które wykazują wiele fenomenalnych inicjatyw

Jednakże każdy projekt potrzebuje zmiany. Jako uczniowie liceum ogólnokształcącego, mamy coraz mniej wolnego czasu w związku ze zbliżającymi się maturami. Jednocześnie planowane są pojedyncze projekty, niektórych członków zespołu, na które również potrzeba poświęcić potrzebny im czas. 

Nie chcę żegnać się ze wszystkimi osobami, które poznaliśmy podczas tego przedsięwzięcia. Dlatego podjąłem decyzję skonsultowaną z innymi członkami grupy o kontynuowaniu projektu Restart Młodości na nieco mniejszą skalę. 

Planuję zorganizować 3 imprezy:

-Sztum (październik)
-Dzierzgoń (styczeń-Dzień Babci i Dziadka)
-Malbork (kwiecień)

Terminy imprez są czysto teoretyczne i zależeć będą od wielu czynników, które wyjdą w trakcie realizacji

Dodatkowo chciałbym poinformować, iż Ola, Jędrek, Michał i Marcin  podjęli decyzję o niekontynuowaniu działań związanych z Restartem Młodości. Bardzo dziękuję za pomoc, działanie, wkład w realizację oraz utworzenie tego projektu społecznego. 

Jednocześnie życzę im wszelkiej pomyślności w przyszłych przedsięwzięciach na jakichkolwiek płaszczyznach i mam nadzieję, że uważają ten epizod w życiu za bardzo udany.

Oznacza to, że ze ,,starej gwardii” zostałem tylko ja. Jest to dla mnie trudne i ciężkie, ponieważ wiem jak bardzo zaangażowany będę musiał być w ten projekt. Jednakże jestem przekonany, że podołam temu zadaniu, pomimo wielu niesprzyjających czynników wraz z pomocą dotychczasowych partnerów i wolontariuszy. 

Stoję przed trudnym zadaniem, na które będę musiał poświęcić dużo czasu ale mam nadzieję, że Restart Młodości dalej będzie spełniał oczekiwania. Planuję wprowadzić parę zmian czy dodatków, jednakże sam zamysł dalej pozostanie taki sam - łamanie bariery międzypokoleniowej najprostszymi sposobami.  

Jan Zapolski - Downar

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz